Cewka sprezarki klimatyzacji 

Jest 95 produktów.
na stronę
Pokazuje 1 - 12 z 95 elementów
Pokazuje 1 - 12 z 95 elementów

Cewka sprężarki klimatyzacji

Cewka sprężarki klimatyzacji jest jej elementem, bez którego klimatyzacja nie może właściwie funkcjonować. Jest częścią sprzęgła elektromagnetycznego, znajdującą się wewnątrz koła pasowego. Najważniejszym zadaniem cewki jest ochrona termiczna sprzęgła kompresora klimatyzacji. Cewka jest zabezpieczeniem, które chroni przed przekroczeniem temperatury maksymalnej, a także przed niebezpiecznymi przepięciami. Niestety, w niektórych modelach cewki sprężarki są bardzo podatne na uszkodzenia i podlegają częstym awariom. Cewka sprężarki klimatyzacji włącza lub wyłącza urządzenie, odpowiadając za załączanie klimatyzacji po wciśnięciu przycisku na desce rozdzielczej. Jeżeli pomimo wciśnięcia przycisku klimatyzacja nie włącza się, może to oznaczać, że cewka sprężarki została uszkodzona.

Rodzaje cewki sprężarek klimatyzacji

Cewki klimatyzacji dzielimy zwykle ze względu na rodzaj napięcia, występującego w samochodzie. Może ono wynosić 12V lub 24V. W samochodach osobowych napięcie wynosi 12V, wyższe natomiast jest w samochodach ciężarowych i budowlanych, ciężkich maszynach. Cewka sprężarki klimatyzacji jest elementem, który niezwykle często ulega awarii, przeważnie z powodu wysokiej temperatury i silnym tarciem, występującym w przypadku awarii. Sama cewka sprężarki nie jest częścią bardzo kosztowną, cena raczej nie przekracza 200 zł.

Awarie cewki sprężarki klimatyzacji

Najczęstszą usterką cewki kompresora jest spadek napięcia. Może on wystąpić z kilku powodów. Jednym z nich mogą być uszkodzone osłony przewodów, prowadzące do spięć. Innym powodem mogą być też przyrdzewiałe piny na wtyczkach lub wątpliwej jakości uziemienie. Jeżeli po wyeliminowaniu wszystkich tych czynników problem z napięciem nadal występuje i wynosi ono mniej niż 10, 8 V, może to oznaczać, że uszkodzony został elektromagnes i konieczna będzie jego wymiana. Cewka sprężarki ulega częstym awariom głównie ze względu na bardzo wysoką temperaturę, która występuje w przypadku tarcia spowodowanego awarią łożyska lub tarczy. Działanie temperatury uszkadza cewkę, która nie nadaje się już do użycia i nie spełnia swojej roli, jaką jest zabezpieczenie przed wysoką temperaturą. Częste awarie nierzadko spowodowane są też po prostu nietrwałym i niewytrzymałym materiałem, z którego cewka jest wykonana. W niektórych modelach samochodu awarie zdarzają się częściej niż w innych, a to spowodowane jest w dużej mierze rodzajem użytych materiałów, różniących się między sobą odpornością i trwałością.

Newsletter

Śledź nas