Skraplacz klimatyzacji chlodnica klimatyzacji 

Jest 10 produktów.
Pokazuje 1 - 10 z 10 elementów
Pokazuje 1 - 10 z 10 elementów

Skraplacz klimatyzacji - Chłodnica klimatyzacji

Co to jest skraplacz klimatyzacji

Skraplacz klimatyzacji, inaczej kondenser, swoją budową nie różni się zbytnio od chłodnicy samochodowej. Składa się z kilkuset rzędów kanalików, które umiejscowione są bezpośrednio przy chłodnicy samochodowej. To pozwala na nieustanne wentylowanie skraplacza i jego prawidłową pracę. Podczas działania klimatyzacji, czynnik chłodzący jest wypompowywany z kompresora klimatyzacji. Wysoka temperatura sprawia, że z postaci ciekłej zmienia się w postać gazową. W takiej też formie trafia do skraplacza klimatyzacji, gdzie stopniowo ulega chłodzeniu i tym samym ponownie zmienia stan skupienia z gazowego na ciekły. Innymi słowy chłodnica klimatyzacji chłodzi czynnik chłodzący w klimatyzacji, poprzez umożliwienie swobodnego przepływu powietrza przez żeberka, czy to podczas jazdy, czy podczas postoju. Wówczas jednak chłodzenie następuje najczęściej z wykorzystaniem wentylatora.

Rodzaje skraplaczy klimatyzacji

Wyróżnia się dwa rodzaje chłodnic klimatyzacji - szeregowe oraz równoległe. Skraplacz klimatyzacji szeregowy to taki, w którym czynnik chłodzący stopniowo przebywa drogę z góry skraplacza na dół, poprzez jeden okrągły przewód, który biegnie w poprzek skraplacza. Przewód wspomagany przez żeberka efektywnie odprowadza ciepło, powodując jednocześnie zmianę stanu skupienia czynnika chłodzącego. Chłodnica klimatyzacji szeregows może również występować pod postacią kilku okrągłych przewodów wspomaganych przez żeberka, jest to jednak konstrukcja znacznie rzadziej spotykana.

Skraplacz klimatyzacji równoległy to skraplacz, w którym kanały zbudowane są równolegle i również są wspomagane przez żeberka. Czynnik dostarczany jest również równomiernie na całej szerokości kondensera. Przepływ następuje od zbiorniczka wejścia, gdzie zbierany jest czynnik pod postacią gazu, aż po zbiorniczek wyjścia, gdzie czynnik zbiera się pod postacią cieczy. Chłodnica klimatyzacji równoległs ma znacznie większą pojemność i zdecydowanie szybciej i efektywniej skraplają czynnik chłodzący klimatyzacji.

Problemy i najczęstsze usterki skraplaczy klimatyzacji

Chłodnica klimatyzacji są mało awaryjnymi elementami, niemniej jednak ulegają uszkodzeniu. Najczęściej spotykanym uszkodzeniem jest wyciek. Wynika on albo z uszkodzenia kanałów skraplacza, albo też z nieszczelności na łączeniach, na przykład zbiornika z kanałami. Wyciek można łatwo zdiagnozować, obserwując chłodnicę klimatyzacji, lub też wprowadzając specjalny barwnik. Bardzo często w skraplaczach kumulują się zanieczyszczenia z powietrza czy środowiska. Jest to duży problem, którego trudno uniknąć, jednak jest on łatwy do wyeliminowania. Regularne oczyszczenie radiatora, eliminuje zanieczyszczenia oraz usprawnia przepływ powietrza przez radiator.

Nadmiar oleju jest często bardziej szkodliwy niż jego brak. Tak też jest w przypadku klimatyzacji, gdzie nadmiar oleju zwyczajnie blokuje kanaliki. Przy uzupełnianiu go, warto więc zwrócić uwagę na ilość oleju w układzie.

Profesjonalne skraplacze klimatyzacji to bardzo efektywne i wyjątkowo trwałe podzespoły. Ich szeroki wybór i najlepsi producenci, to gwarancja wysokiej jakości skraplacza w klimatyzacji samochodowej, stąd nasza bogata i jednocześnie starannie wyselekcjonowana oferta.

Newsletter

Śledź nas