Brak danych
właściwości Strona zabudowy: Oś tylna Długość [mm]: 320 Projekt resora: Sprężyna śrubowa średnica zewnętrzna [mm]: 110,5 Średnica drutu [mm]: 10,5 Średnica [mm]: 10,5 OpisSprężyny zawieszenia...
Z przykrością informujemy, że w żadnym sklepie będącym w bazie nie znaleźliśmy powyższego produktu. Baza sklepów ciągle się rozwija, zapraszamy za kilka dni.
Główną rolą sprężyn, jak każdego typu komponentów elastycznych jest tłumienie wstrząsów wywołanych poprzez ruch tzw. Mas nieresorowanych (koła, hamulce, części zawieszenia) po nierównej nawierzchni. Ma to zapewnić nie tylko komfort jazdy, ale też zabezpieczyć cały samochód przed uszkodzeniami. Sprężyna zawsze znajduje się pomiędzy masą nieresorowaną a resorowaną, dlatego również nazywa się ją resorem. Dzięki niej, masy resorowane poruszają się względem drogi płynniej i bez szarpnięć. Aby zobrazować sobie jak szczególnie ważna jest sprężyna w zawieszeniu, wystarczy krótka przejażdżka traktorem po polnej drodze albo rowerem bez resorów i z znacznym ciśnieniem w oponach po bruku. Aby jednak samochód nie zachowywał się jak kołyska i przez części rozciągliwe nie był podatny na nadmierne drgania, w komplecie ze sprężynami zawsze stosuje się amortyzatory. O ile jednak bez amortyzatorów da się jechać, to bez sprężyn już nie. Inna rolą sprężyn jest działanie w drugą stronę. Obfita masa pojazdu miałaby destrukcyjny wpływ na zawieszenie, gdyby nie komponenty rozciągliwe. Na dodatek sprężyny zawieszenia utrzymują mały prześwit między pojazdem a drogą oraz pomiędzy elementami zawieszenia a nadwoziem. Sprężyna po części odpowiada na dodatek za stały kontakt kół z nawierzchnią w trakcie pokonywania nierówności. Gdy koło wpada w dziurę, sprężyna rozciąga się, a po najechaniu na wybój jest ściskana. Sprężyna to nic innego jak zwijany na gorąco drut o określonych właściwościach i wymiarach, a na koniec poddawany obróbce cieplnej i wykańczającej. W zawieszeniu samochodu nie rozmiar jest pokaźny ale wspomniane cechy drutu i liczba zwojów i ich gęstość. To wszystko wpływa na charakterystykę pracy sprężyny. Większość sprężyn zawieszenia ma charakterystykę liniową, ale stosuje się dodatkowo sprężyny o charakterystyce nowoczesnej, o większych i mniejszych zwojach w jednym elemencie. Mniejsze zwoje odpowiadają za mniejsze drgania i te, które występują jako pierwsze, natomiast analogicznie wielkie zwoje tłumią pokaźne drgania. Można też zmienić sposób nawijania zwojów i tym samym uzyskać progresję pracy. Sprężyna będzie wtedy podzielona na dwa rodzaje zwojów o tej samej średnicy, lecz innej gęstości zwojów. Stosuje się w dodatku oba rozwiązania na raz. Sprężyny zawieszenia w przeciwieństwie do konwencjonalnych resorów piórowych są praktycznie bezobsługowe. Pomiędzy jej elementami (zwojami) nie występuje tarcie, więc smar jest nie niezbędny. To w dodatku jeden z powodów użytkowania dziś powszechnie sprężyn. Zdarzają się jednak awarie, lecz z tego już nie każdy kierowca zdaje sobie sprawę. W naszej ofercie posiadamy szeroką gamę sprężyn zawieszenia lubianych producentów, takich jak KYB, Monroe, Sachs czy Starline.
O marce Starline sprężynyWszystkie produkty Starline cechują się wysoką jakością, a także 3-letnią gwarancją.
producent Starline działa na rynku europejskim od 1999 roku. Aktualnie ma ona przedstawicielstwa handlowe w 19 krajach europejskich i jest dystrybuowana do kolejnych krajów. Strategią marki jest oferowanie produktów wysokiej jakości za dostępną cenę. Starline obejmuje obecnie 50 linii produktów, które pokrywają ponad 90% części zamiennych do samochodów osobowych. Proponuje ponadto części zamienne do motocykli i samochodów ciężarowych. Producent Starline posiada w magazynie 35, 000 pozycji części zamiennych, narzędzi i wyposażenia warsztatowego, które są dostarczane do naszych klientów kilka razy dziennie, przy zaimplementowaniu zaawansowanej logistyki. Produkcja jest zapewniona przez uwielbianych dostawców z Europy i z innych kontynentów, którzy posiadają szerokie doświadczenie w zakresie wybranych produktów. Popularność naszej producenta nadal rośnie, o czym świadczy 10 milionów pozycji sprzedawanych rocznie. Stale zwiększający się asortyment sprężyn zawieszenia do najczęstszych zastosowań we flocie europejskiej. Produkty podlegają ścisłym kontrolom jakości, a jakość i technologia produkcji są certyfikowane. Wysoka jakość wykonania z antykorozyjnym wykończeniem powierzchni. Niezwykle dobra cena. Sprężyny zawieszenia do przednich i tylnych osi w wersji charakterystycznej oraz w wersji „Heavy duty”.