• TARCZA HAM ATE 24.0128-0740.1 LEXUS IS 250, IS 220D 05- - Foto produktu

Foto produktu

Tarcze hamulcowe

TARCZA HAM 24.0128-0740.1 LEXUS IS 250, IS 220D 05 (ATE)

Opinie oraz recenzje

Brak danych

Istotne informacje

  • Kategoria: Motoryzacja » Tarcze hamulcowe
  • Marka: ATE
  • Dostępność produktu: Tymczasowo niedostępny
Więcej cech produktu

Informacje o produkcie

cechy średnica zewnętrzna [mm]: 296,0 Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 28,0 niewiele znacząca grubość [mm]: 26,0 typ tarczy hamulcowej: wentylowany Powierzchnia: pokryty ilość otworów: 5 przystępne...

Najlepsza cena

Brak produktu jest w sklepie Idź do sklepu Zobacz produkty podobne

Z przykrością informujemy, że w żadnym sklepie będącym w bazie nie znaleźliśmy powyższego produktu. Baza sklepów ciągle się rozwija, zapraszamy za kilka dni.

Pełny opis TARCZA HAM ATE 24.0128-0740.1 LEXUS IS 250, IS 220D 05-

cechy
  • średnica zewnętrzna [mm]: 296,0
  • Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 28,0
  • nieduża grubość [mm]: 26,0
  • rodzaj tarczy hamulcowej: wentylowany
  • Powierzchnia: pokryty
  • liczba otworów: 5
  • dostępne MAPP-Code:
  • Ø rozmieszczenia otworów [mm]: 114,3
  • Wysokość [mm]: 49,2
  • Średnica otworu centrującego [mm]: 62,0
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 149,0
  • otwór Ø [mm]: 14,5
  • Oznaczenie kontrolne: E1 90R-02C0115/0049
OpisTarcze hamulcowe samochody osobowe

Tarcze hamulcowe są elementem eksploatacyjnym, zatem kierowca powinien być przygotowany na ich terminową wymianę. Kiedy? Trudno to określić. Zależy to od rodzaju tarcz (typowo od ich jakości), od tego, jak układa się ich współpraca z klockami, od stylu jazdy. Choćby od tego, w jakich warunkach auto jest eksploatowane. Na przykład jeśli auto jest w głównej mierze eksploatowane w mieście, tarcze zużywają się widocznie szybciej. Można przyjąć, że tarcze przeciętnej jakości, powinny przetrwać 40 tys. Km przebiegu. Tarcze hamulcowe posiadają zarys metalowego dysku, można choćby stwierdzić, iż ze względu na uwypukloną wewnętrzną część, przypominają latający spodek. Tarcze obrabiane są na precyzyjnych maszynach, muszą być także wyprodukowane ze specjalnych stopów. Wszystko przez ciężkie warunki pracy. Na skutek tarcia tarcza może rozgrzewać się do temperatury wyższej niżeli 500 st. Celsjusza. Musi znosić nad wyraz obszerne obciążenia, poza tym musi być tez niepodatna na ścieranie, aby nie uległa zbyt prędkiemu zużyciu. Najtańsze są tarcze monolityczne, czyli pełne. Ich wadą jest przegrzewanie się. Droższe i skuteczniejsze są tarcze wentylowane. Mają one nawiercone otwory, którymi odprowadza się ciepło, powstałe w czasie hamowania. W autach sportowych stosuje się także tarcze nawiercane i nacinane, które jeszcze lepiej odprowadzają ciepło. Prawdziwą ekstraklasą wśród tarcz hamulcowych są tarcze ceramiczne. Stosuje się je w najdroższych autach sportowych i w samochodach klasy premium. Tych tarcz nie można przegrzać. Tarcza hamulcowa jest zamontowana na piaście kola. Wiruje zatem wraz z nim. Nieruchomy zacisk hamulcowy, zamontowany przy pomocy jarzma do zwrotnicy koła, utrzymuje w optymalnej pozycji klocki hamulcowe. Jeden klocek znajduje się od strony nadwozia samochodu, a drugi od strony zewnętrznej. Obydwa nie dotykają tarczy w czasie pracy. Jeśli kierowca naciśnie pedał hamulca, pompa inicjuje tłoczyć płyn hamulcowy pod obfitym ciśnieniem (jest ono jeszcze zwiększane poprzez uzupełniające urządzenie). Płyn wypycha tłoczek, zamontowany w zacisku. Tłoczek powoduje dociśnięcie do tarczy jednego klocka, a z drugiej strony dociska drugi. Okładziny cierne klocka trą o powierzchnię roboczą tarczy z dwóch stron (wręcz biorą ją w kleszcze), powodując zmniejszenie szybkości albo zatrzymanie samochodu, w zależności od siły nacisku na pedał.

O marce ATE

ATE to ponad 100 lat doświadczenia: firma ATE jest jedną z najstarszych i odnoszących największe sukcesy marek na rynku hamulców. Producent ATE została założona przez Alfreda Tevesa, który w 1906 r. Stworzył sieć dealerską akcesoriów samochodowych, a trzy lata później wspólnie z inżynierem Matthäusem Braunem założył fabrykę chłodnic. Ich produkty wybrało do pierwszego konstrukcji wielu producentów samochodów z tamtych lat. Kolejny z otwartych poprzez niego zakładów produkcyjnych formujeł pierścienie tłokowe i układy hamulcowe. W 1921 r. Przedsiębiorstwo Tevesa przyjęło znaną po dziś dzień nazwę ATE.

Parametry produktu

Kategoria

Tarcze hamulcowe

Producent

ATE

Marka pojazdu

Lexus

Miejsce montażu

Oś przednia

Opinia użytkowników

-

Recenzje / opinie użytkowników

Będziemy zobowiązani, jeżeli prześlesz recenzję lub opinię o produkcie TARCZA HAM ATE 24.0128-0740.1 LEXUS IS 250, IS 220D 05-. Pomóż innym użytkownikom w podjęciu decyzji zakupowej.

Dodaj recenzję lub opinię

Imię
Ocena
Tytuł
Opinia

TARCZA HAM ATE 24.0128-0740.1 LEXUS IS 250, IS 220D 05- kupisz w:

Poniżej znajdują się promocyjne oferty na TARCZA HAM ATE 24.0128-0740.1 LEXUS IS 250, IS 220D 05-. Zobacz nasze propozycje, warunki ekspresowej dostawy oraz opinie o produkcie: